Retourneren voor Consumenten

In het kader van de Wet Kopen op Afstand heeft de consument bij het doen van aankopen via Internet recht op een ‘afkoelingsperiode’. Computer Connections hanteert een afkoelingsperiode van 14 kalenderdagen na aflevering van het product. Binnen deze periode mag je als consument de koop ontbinden door een beroep te doen op het retourrecht. Nadat de koop ontbonden is heeft de consument 14 dagen de tijd het product te retourneren.

Ga als volgt te werk:

Stap 1 Servicedesk
Neem altijd eerst contact op met onze servicedesk (0251-234709) of [email protected] zodat we snel dit probleem voor je kunnen oplossen.

Stap 2 Inloggen/registreren
Login
met het account waarmee je de bestelling hebt geplaatst en ga naar je bestellingen. Heb je besteld zonder een account aan te maken vraag dan eerst je wachtwoord op.

Stap3 Retouraanvraag indienen
Ga naar je bestellingen en klik op de knop “Bekijken”.
Voor bestellingen die niet ouder zijn dan 14 dagen kan je nu een retour aanvragen.
Wil je niet de gehele bestelling retourneren maar een deel, dan kan je per artikel een retour aanvragen.
Vul de velden in die verschijnen in de pop-up

Stap 4 Retourinstructies afwachten
Binnen één werkdag ontvang je van ons een reactie en bij akkoord de retourinstructies. Volg deze op. Wij zullen je proberen zo snel mogelijk te antwoorden.

Belangrijke informatie bij het retourneren
Omdat verzending op kosten en risico van de verzender geschiedt, dient het pakket deugdelijk verpakt te zijn. Graag de goederen compleet en indien redelijkerwijs mogelijk in originele verpakking en onbeschadigd terugsturen. Wij storten het door u volledig betaalde aankoopbedrag, inclusief bezorgkosten, zo spoedig mogelijk maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding van de overeenkomst terug op uw rekening.
Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor de heen-levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Retourneren Zakelijke klanten
U heeft zakelijk iets besteld maar wenst iets te retourneren? Voor zakelijke bestellingen gelden andere regels en wetten dan voor consumenten. (Ook wanneer u iets zakelijk heeft besteld voor eigen gebruik). Zo heeft u als bedrijf onderzoekplicht en bent u uitgesloten van het retourrecht (de wet Kopen op Afstand).

Verzendkosten, verpakken en risico
Verzending is voor uw eigen rekening en risico. U dient het pakket deugdelijk te verpakken. Graag de goederen compleet en indien redelijkerwijs mogelijk in originele verpakking en onbeschadigd terugsturen.

Wij adviseren het product aangetekend en indien het product meer waard is dan €500,- , dan is verzekerd versturen zeker aan te raden. Hiervoor gelden de tarieven van PostNL, een overzicht daarvan vindt u hier.
Wij storten het door u volledig betaalde aankoopbedrag, inclusief bezorgkosten, zo spoedig mogelijk maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding van de overeenkomst terug op uw rekening.

Deelretour
Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor de heen-levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Waardevermindering van het product
Het kan zijn dat wij een waardevermindering in rekening brengen. Dit doen wij als het product bijvoorbeeld incompleet, duidelijk gebruikt of beschadigd wordt geretourneerd.
Uiteraard stellen we jou hier altijd van op de hoogte.

Gevolgen van het toepassen van het retourrecht
Bij een juiste toepassing van het retourrecht zijn beide partijen gehouden de wederzijds verrichte prestaties terug te draaien. Kan de koper het ontvangen product niet, slechts gedeeltelijk of in verslechterde toestand terug leveren, dan zal hij de waardevermindering moeten compenseren. Dit geldt echter niet wanneer de waardevermindering uitsluitend terug te voeren is op het controleren van het ontvangen product, zoals dat bijvoorbeeld ook in een winkel mogelijk zou zijn geweest. De koper kan het risico van waardevermindering beperken indien hij de zaken niet in gebruik neemt en handelingen nalaat die de waarde van het product beïnvloeden. Assemblage en startklaar-kosten worden in het kader van de wet koop op afstand niet vergoed mede doordat deze dienst direct ingaat ten tijde van het sluiten van de koopovereenkomst en daardoor niet onder het retourrecht vallen.

De hier genoemde retourgarantie geldt in de omschreven hoedanigheid uitsluitend voor consumenten. Bedrijven kunnen voor vragen omtrent retourmogelijkheden contact opnemen met onze zakelijke afdeling.

Uitzonderingen:
Voor sommige producten geldt er geen herroepingsrecht voor u als consument en vallen onder de volgende uitzonderingen:

  • Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur (softwarepakketten), waarvan de verzegeling/ verpakking na levering is verbroken.
  • Softwarelicenties
  • Inkt-cartridges en tonercassettes waarvan de verzegeling/verpakking is verbroken.
  • Artikelen die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om teruggezonden te worden, zoals in-ear headsets.
  • Ingewisselde vouchers en tegoedbonnen.
  • Speciaal voor u geassembleerde/bestelde of ingekochte producten.

Voor meer informatie zie ook onze algemene voorwaarden.